Ahad, 3 Mei 2009

PORTSMOUTH 0 - 3 ARSENAL



Salam sume.
Arsenal berjaya mengesahkan kedudukan sebagai pasukan tangga ke-4 EPL apabila berjaya menewaskan Portsmouth 0 - 3 semalam. Dua jaringan daripada penyerang muda Denmark - Nicklas Bendtner dan satu gol daripada bintang muda Mexico - Carlos Vela menyaksikan Arsenal yang dibarisi skuad kedua menewaskan lawan dengan agak mudah.
Arsene Wenger melakukan 8 pertukaran daripada skuad Arsenal yang kalah kepada Man Uni pertengahan minggu lepas dengan Bacary Sagna, Alex Song dan Theo Walcott masih diturunkan dalam kesebelasan utama. Alex Song bertindak sebagai pertahanan tengah dalam perlawanan ini dengan posisinya di `defensive midfielder` diisi oleh Aaron Ramsey manakala Emmanuel Eboue bertindak sebagai bek kiri. Penyerang dibarisi Carlos Vela dan Nicklas Bendtner.
Arsene Wenger jelas merehatkan barisan bintangnya dalam membuat persediaan menghadapi perlawanan separuh akhir kedua menentang Manchester United awal pagi Rabu nanti. Beliau juga menyenaraikan ramai pemain daripada skuad liga simpanan di barisan simpanan seperti Fran Merida, Mark Randall, Amaury Bischoff dan Emmanuel Frimpong. Pendedahan yang baik untuk kesinambungan kecemerlangan kelab.
Portsmouth sudah dilepasi,kini Manchester United pula!


Olla da Gunners!!!

Tiada ulasan: